GOD JUL:D<3

Publicerat den 2009-12-24 kl 10:34:42
GOD JUL ALLA.

Har precis ätit en god frukost med familjen. Vid 12 ska vi till farmor och farfar och börja med en silla lunch. Sen blir det väl kalle anka vid tre sen julmat, sen julklappar sen gröt och sen godis.

Något som är typiskt hon farmor och farfar som jag kommer ohåg från när jag var lite är godis rummet. Mitt emot vardagsrummet där vi äter och tittar på tv och har julklappar så är ett rum där farmor har dukat upp ett helt bord med godis, nötter och frukt. Det brukar vara så att man vi kommer till dom går man in  och kollar vid granen, man vet exakt vilka julklappar som är ens sen sitter man och väntar på att jultomten ska komma. Sen när man slitit up alla julklappar och beundrat dom lite så börjar man direkt smyga utanför godisrummet, man vågar ju inte gå in förrän någon sagt varsågod. Sen sitter man där och äter tills man skäms, sen är man så trött och glad att man bara däckar.

Hur brukar era jular se ut?:)




Kommentarer
Postat av: FERHAT - STUDERAR TILL SJUKSKÖTERSKA

God jul, hoppas du får en riktigt gemytlig och trevlig jul :)

2009-12-24 @ 11:50:36
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Alex

Kalle anka elr anna ankas jul idag då? ;)

God jul =)

2009-12-24 @ 11:58:24
URL: http://iubitaa.blogg.se/

Skriv nått fint till mig:

Här ska du skriva ditt namn:
Vill du jag ska komma ihåg dej?

E-Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Dina ord här:

Trackback
RSS 2.0