men väx upp!

Publicerat den 2010-12-08 kl 10:53:19
Varför? Jag vill inte. Jag vill kanske vara ett barn för alltid, bo med Peter Pan i Landet Ingenstans. Vara ovetande om allt ont som händer i världen, krig, svält, naturkatastrofer och växhuseftekten till exempel. Slippa ha åsikter i allt som tex politik. Jag vill inte bry mig.

Hur skönt var det inte när man som barn inte hade något att göra att bara kunna sitta och leka med en stan man hittat på marken? Visst kan jag göra det nu också, men jag finner inget kul i det längre, dessutom bryr jag mig för mycket om vad folk ska tycka om mig osv.

Anledningen igentligen att jag tänker på detta nu öär för att jag håller på att skriva önskelista. När man var liten behövde man bara öppna en leksakstidning och peka på lite saker, men jag vill inte har leksaker längre, inte barnleksaker iaf, men vuxenleksaker. På årets önskelista finna allt från tv till iPhone med. (Jag ska lägga upp min önskelista snart) Saken är den att jag vill ha för mycket, eller för dyrt. Det är ju tråkigt att bara få en sak för att det man önskar sig är dyrt, men varför ska jag önska mig massa små billiga saker som jag inte behöver?

Äh... jag känner inte att jag kommer så långt i detta, men jag har iaf fått ur mig lite vad jag känner.

Min 13 års dag tror jag, på den tiden man fortfarande önskade sig någorlunda billigt.. :)



Kommentarer

Skriv nått fint till mig:

Här ska du skriva ditt namn:
Vill du jag ska komma ihåg dej?

E-Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Dina ord här:

Trackback
RSS 2.0