fenomenet hundägare

Publicerat den 2010-04-23 kl 11:43:30
Precis kommit in från joggingrundan, det blev ett intervallpass, 6 gånger 40 sec intervaller.

Det är en sak jag inte kan förstå, och det är hur fam vissa hundägare tänker. Som idag när jag var ute och sprang valde jag att springa i den lilla "skogen" som ligger en bit från mig. Folk verkar tro att bara för att det inte är asfalterat, finns gatulyktor eller för att det är skog runt om kring så är det helt okej att låta hundarna springa löst. När det finns speciella inhägnade områden för hundar, men trots det ska ägarna låta hundjävlarna springa fritt över allt. Jag har själv varit med om att en lös hund har gått till attack och efter det blir man jag extra rädd. det finns dessutom ridspår där, och det är inte alla hästar som gillar hundar, så då skapar det ju en fara för ryttarna också.

En annan sak som också stör mig är, när man springer förbi någon med hund så ska dom alltid låta hunden gå mella sig själva och mig. Jag tycker det känns fett obehagligt, om dom istället låter hunden gå på yttersidan av sig så har dom ju bättre kontroll på att hunden inte rycker till och anfaller mig.

Det är ju faktiskt så att vissa hundar ser det som en attack att jag springer mot dom och andra tror att man vill leka, så det är ju verkligen störigt att behöva ha en hund springande runt benen på en.

Jag har till och med varit med om en hundägare som håller sin hund i handen, vänder sig om och ser att jag kommer springande och sen sätter ner hunden mitt framför mina fötter.

Ja, ibland undrar man vad folk tänker med...





Kommentarer
Postat av: Eleonora

Du är så duktig! :D<3

2010-04-23 @ 18:51:31
URL: http://eleonorals.webblogg.se/

Skriv nått fint till mig:

Här ska du skriva ditt namn:
Vill du jag ska komma ihåg dej?

E-Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Dina ord här:

Trackback
RSS 2.0